Live Chat With VanWellis.com (Agent 1)


Selasa, 09 Oktober 2012

Cara Mudah mengatasi Penolakan Client ( Marketing )

ContactCenterIndo-,Prospeksi teknik jualan ini tidak secara khusus tentang bagaimana prospek Tehnik marketing Sesungguhnya, Khusus nya untuk Anda Yang bekerja Sebagai Marketing ,Telemarketing ,Telesales etc-,. Ini adalah teknik untuk menangani kesan buruk dari calon pelanggan, bagaimana menangani penolakan. 
Mampu mengatasi kesan buruk daripada penolakan sangat penting untuk kejayaan dalam jualan. Aku tidak boleh mengambil kredit untuk teknik ini. Jika anda berfokus pada prospek jualan teknik apabila anda ditolak anda akan mengubah perasaan buruk menjadi perasaan yang baik. Jika anda terus-menerus risiko penolakan, menemuinya, mengatasi dan menutup jualan anda tidak perlu untuk menggunakan teknik ini. Jika anda tidak melakukan semua hal ini, anda memerlukan teknik ini. Ini akan meningkatkan jualan anda rasa percaya diri anda jika anda melakukannya. Langkah pertama untuk menggunakan teknik jualan calon pelanggan untuk menentukan nilai tunai setiap penolakan yang anda terima.
 Bagaimana anda melakukannya? 
 Katakanlah misalnya, setiap jualan anda menutup anda dibayar $ 500. Kemudian 1 dijual akan sama $ 500. Bahagian seterusnya menghendaki anda menjejaki kenalan-untuk-nisbah penutupan. Penjualan atas orang menjejaki ini dan maklumat lain setiap hari. Yang saya maksud dengan pelacakan, anda harus selalu menjejaki nombor kenalan, janji, persembahan dan menutup yang anda buat. Pelacakan memerlukan sedikit usaha dan menghasilkan maklumat yang berharga. Sebagai contoh, apabila anda melihat perubahan negatif dalam maklumat pelacakan anda, anda menyedari cabaran anda perlu alamat sebelum mereka mempengaruhi jualan anda. 
Sekarang katakanlah anda menghubungi sepuluh orang untuk membuat jualan. Ini bermakna kenalan-untuk-nisbah anda menutup 00:50. Atas jualan orang selalu berusaha untuk meningkatkan nisbah penutupan mereka, namun yang 00:50 nisbah rata-rata yang berpatutan. Sekarang, 1 dijual sama dengan $ 500. 10 kenalan sama dengan 1 jualan, kerana itu, 1 kenalan sama dengan $ 50. Jika anda melihat dibayar untuk setiap kenalan bukannya setiap jualan anda akan melihat penolakan dengan cara yang baru. Apakah tidak dibayar oleh kenalan dan bukan jualan? Lagi pula, jika anda tidak membuat kenalan, anda tidak membuat jualan. Atas jualan orang melihat nilai aktiviti serta hasilnya. 
 Dengan menggunakan teknik jualan calon pelanggan, membuat kenalan dan pengendalian penolakan menjadi menyenangkan. Setiap kali keputusan kenalan dalam penolakan terhadap produk atau perkhidmatan anda boleh melihat penolakan sebagai menghasilkan wang. Pada contoh di atas anda akan menghasilkan $ 50 untuk setiap penolakan dan menjadi salah satu kenalan yang lebih dekat untuk membuat jualan. Ini akan mengubah cara anda melihat sesuatu, bukan? Jika anda meletakkan nilai dolar dan penolakan calon pelanggan sebagai suatu kegiatan, anda akan sentiasa berusaha untuk kegiatan ini. Anda akan melihat kegiatan seperti membuat uang dan cenderung untuk melakukannya lebih kerap. 
 

 
www.vanwellis.com